Протягом двох днів за підтримки Міністерства інфраструктури України, Міністерства охорони здоров’я України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Міжнародного фонду «Єдиний світ» у КНУБА триває міжнародна конференція «Шляхи реформування національної системи безпеки дорожнього руху. Безпечні дороги».
2 червня участь у роботі конференції взяв директор Інституту – д.ю.н., професор, Заслужений юрист України, член-кореспондент НАПрН України Володимир Устименко.
Цього дня відбулося спільне засідання підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту з представниками профільних Міністерств та експертів у сфері безпеки дорожнього руху.
Метою заходу було визначено привернення уваги суспільства, владних структур, органів місцевого самоврядування до необхідності створення в Україні цілісної системи управління безпекою дорожнього руху, а також обмін міжнародним та вітчизняним досвідом у вирішенні проблем її забезпечення.
На засіданні було розглянуто такі питання:
- Державна політика у сфері безпеки дорожнього руху. Закон про дорожній рух. Об’єктивна необхідність внесення змін і доповнень до Закону.
- Оцінка ефективності інвестицій в безпеку дорожнього руху.
Директор Інституту Володимир Устименко репрезентував доповідь на тему «Безпека дорожнього руху в контексті конфлікту на Сході України», у якій зазначив:
– Дані ДАІ України свідчать, що завдяки поганому стану доріг відбувається не більш 3 відсотків аварій, але з цим погодитися важко, оскільки за даними Мінрегіонбуду десь 70% дорожнього полотна країни потребує ремонту різного рівня складності, а в Європейському союзі доля ДТП, пов’язаних зі станом доріг, дорівнює 20-30 відсотків. А стан доріг в країнах Європи набагато кращий від українських доріг!
Стан же доріг в зоні проведення АТО і прилеглих регіонах ще більш поганий. За даними уряду України (Чорна книга Кремля) на Сході України зазнали руйнування 1561 км автомобільних доріг загального користування (740,3 км у Донецькій області, 820,7 км у Луганській області) та 33 мости і шляхопроводи довжиною понад 2800 погонних метрів орієнтовно на суму 4 696,4 млн.грн. І це станом на лютий 2015 року! А військові дії продовжуються і кожного для дороги зазнають руйнувань. І пов’язано це не завжди безпосередньо з проведенням військових дій. Дорогами Східної України, Донбасу пересувається військова техніка (танки, БМП та ін..), яка пошкоджує асфальтоване покриття і рух якої зазвичай не передбачається по дорогам загального користування. В нашому законодавстві, зокрема Законі України «Про дорожній рух», Правилах дорожнього руху взагалі не передбачені питання регулювання руху військової спеціалізованої техніки, хоча стаття 1 зазначеного вище Закону зазначає, що він регулює суспільні відносини в сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов’язки і відповідальність суб’єктів – учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об’єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання. Відповідно до вказаного Закону, будь-який транспортний або механічний засіб, якщо він знаходиться на дорозі загального користування, є учасником дорожнього руху, в обов’язки якого входить забезпечити його безпеку. В країні створилася парадоксальна ситуація – правила дорожнього руху регулюють дії пішоходів, велосипедистів, автомобілістів, керуючих гужовим транспортом, але не регулюють рух потужної військової техніки. І навіть події у м. Констянтинівка, коли 16 березня цього року на перехресті двох вулиць у центрі міста бронетранспортер, збивши два стовпа, світлофор, наїхав на трьох людей, восьмирічна дівчинка загинула на місці, жінка та сестра загиблої опинилися в лікарні в тяжкому стані, викликало стихійні заворушення, напади на казарми Збройних сил України, міліціонерів, не призвели до системного врегулювання цього питання.. Лише голова обласної адміністрації заборонив рух військової техніки містами області…
Підсумовуючи наведене, Володимир Анатолійович також наголосив на необхідності розробити та затвердити нормативні документи, які регламентують питання дорожнього руху військової техніки, затвердити програму відбудови доріг Східної України, які були пошкоджені в ході проведення АТО, терміново розпочати роботу Державного агентства відновлення Донбасу, створити умови для роботи суб’єктів господарювання щодо відновлення шляхової інфраструктури, доріг, запустити прозору, спрощену процедуру організації дорожнього руху при перетинанні лінії розмежування.