17 червня 2016 р. співробітниця Інституту Веста Малолітнева взяла участь у Міжнародній конференції “Приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі: статус імплементації, виклики та очікувані переваги”, яка була організована програмою сприяння розвитку торгівлі ЄБРР, технічного співробітництва ЄБРР GPA у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України у рамках проекту технічного співробітництва “Україна: Політика з регулювання і розвитку потенціалу технічного співробітництва в контексті приєднання до GPA”.
Метою конференції стало обговорення нещодавнього приєднання України до Угоди СОТ про державні закупівлі, а також проблем і можливостей як для українських, так і міжнародних зацікавлених сторін, таких як міжнародні організації, Уряд України, бізнес та неурядові структури.
Доповідачі конференції представляли широке коло зацікавлених сторін, у тому числі ключові лідери реформ з України, представники міжнародних організацій та місцевих постачальників.
Серед спікерів був присутній Роберт Андерсон, який є представником Секретаріату СОТ з питань державних закупівель. Роберт Андерсон розповів про новели переглянутої Угоди СОТ про державні закупівлі.
Значну увагу привернула доповідь Жан-Іва Мюллє, представника Генерального управління Європейської комісії з розвитку внутрішніх ринків, промисловості, підприємництва та малого і середнього бізнесу (DG GROW). Ним було наголошено на важливості та перевагах для України від поступового відходження від цінового критерію оцінки пропозицій, який наразі переважає серед українських замовників, а також на важливості використання державних закупівель для досягнення цілей з охорони навколишнього середовища, розвитку інновацій, підтримки малого і середнього бізнесу та ін.
З дуже цікавою інформацією виступили представники OECD SIGMA та OECD Governance про принципи SIGMA для державного управління та показники ефективності публічних закупівель, які навели статистичні дані щодо широкого використання країнами-учасницями OECD державних закупівель в якості засобу для досягнення горизонтальних цілей, використання централізованих державних закупівель та ін.