21-22 березня 2017 р. у місті Краматорськ Донецької області при підтримці Посольства Великої Британії в Україні, ДонОДА, Торгово-промислової палати Донецької області, ПРООН та ін. відбувся дводенний комплекс заходів для власників бізнесу, представників бізнес-інфраструктури, міжнародних організацій, місцевих та загальнонаціональних органів влади, спрямованих на розвиток підприємницької діяльності в регіоні «Схід-Експо 2017», який відвідала і с.н.с. Інституту Анастасія Токунова.
Вітальне слово регіонального менеджера Програми відновлення та миротворення ПРООН в Україні Соломії Стахів
Масштаб заходу був значним навіть для індустріально розвиненої Донецької області. Так, було проведено 13 тематичних секцій; організовано зону відкритого діалогу (достатньо великі за обсягом учасників «круглі столи»); мали місце бізнес-консультації від практиків (як правило, у форматі форсованого навчання), бізнес-майстерні; творчі майстер-класи; виставки досягнень підприємств Донеччини (взяли участь представники 50 компаній регіону). Спікерами стали ключові спеціалісти з розвитку бізнесу, проектної діяльності, консалтингу тощо.
Президент Донецької торгово-промислової палати Ельвіра Севост’яненко веде мову про переваги Донеччини як регіону для ведення бізнесу
Тематичні секції уявляли собою виступи спікера/спікерів за певним тематичним напрямом та діалог у вигляді «запитання-відповідь» з аудиторією. Зокрема було розглянуто такі аспекти як:
– інфраструктура розвитку бізнесу на Донбасі (національна система інфраструктури підтримки малого та середнього бізнесу (далі – МСБ) на Донбасі, стратегія Розвитку МСБ в регіоні, шляхи вирішення важливих питань економічного підйому Донбасу для розвитку МСБ);
– доступ до міжнародного фінансування (можливості, проблеми та рішення, інструменти залучення кредитних ресурсів міжнародних фінансових організацій, можливості міжнародних грантових організацій, види міжнародної допомоги для МСБ);
Мустафа Саіт-Аметов, координатор програми Відновлення та миротворення ПРООН (компонент «Економічне відновлення та відбудова інфраструктури») розповідає про можливості міжнародних грантових організацій
– основи реклами або «упаковка» торгової пропозиції;
– доступ до нових ринків збуту (як шукати та куди рухатись, можливості ринків збуту для МСБ поза межами області, підтримка та сприяння до пошуків та залучення нових ринків збуту, можливості та співробітництво з міжнародними ринками збуту, експорт та міжнародний розвиток бізнесу) (через інтерес до теми секція тривала 2 дні – з різними експертами та модераторами);
– кластерні рішення задля розвитку та підвищення конкурентоспроможності МСБ (форми кооперації як складові елементи бізнес стратегій – зростання продуктивності та підвищення сприйнятливості до можливостей інновації та високої спеціалізації – шляхи розширення доступу до ринків збуту, спеціалізованих постачальників, послуг, кваліфікованій робочій силі, технологічних знань – стратегія підвищення рівня формування нових підприємств та спільної діяльності; колективна ефективність;
– ефективний експорт: моделі та інструменти розвитку;
Інна Сосновська, експерт з експортни стратегій, керівник напрямку «Міжнародний розвиток бізнесу» бізнес-девелоперської компанії «STRATEGIC», радник декана Києво-Могилянської бізнес-школи ділиться секретами, як зробити експорт ефективним
– кооперація малого та середнього бізнесу в сільському господарстві як запорука сталого розвитку в регіоні (підтримка та сприяння до шляхів кооперації в сфері сільського господарства, можливості та співробітництво між малими та середніми бізнесами у сфері сільського господарства, сільське господарство як успіх у регіоні);
– секрети контекстної реклами;
– сучасні та інноваційні ідеї фінансування малого та середнього бізнесу ( залучення альтернативних методів фінансування, краудфандинг та історії успіху, можливості банків та фінансово-кредитних установ; інструменти залучення кредитних ресурсів міжнародних фінансових організацій);
– бізнес партнерство, бізнес-етика, бізнес-культура та брендинг у експорті (як думає закордонний партнер, алгоритм відбору, бізнес-етика, бізнес-культура, брендинг у експорті);
– сучасний споживач: трансформація та тренди поведінки;
– бізнес онлайн (нові онлайн платформи для ринку збуту, стратегії та кроки до просування бізнесу та продукції онлайн, тренди та можливості онлайн платформи для малого та середнього бізнесу, проблеми, виклики та їх рішення в оперуванні, бізнес онлайн та просування продукції в онлайн ринок збуту).
На секціях, які передбачали декілька доповідачів, також брали участь модератори.
Координатор проекту ПРООН «Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств» Владлен Сисун модерує секцію «Сучасні та інновативні ідеї фінансування малого та середнього бізнесу»
Стосовно бізнес-консультацій від практиків та бізнес-майстерень, учасники мали змогу отримати практичні навички за темами:
– гранти. Написання заявок для гранту;
– нейро-бізнес: розробка ідей і моделей бізнес-проектів;
– Start me Up: концепція і задум бізнес-проекту;
– краудфандинг «Спільнокошт»: креативні ідеї фінансування що втілюються в проекти для малого і середнього бізнесу;
– як перемагати у ціновій конкуренції. Збільшуємо обсяг продажу ніколи не роблячи знижок;
– співпраця з Німеччиною (Fit for Partnership with Germany).
Заступник директора з навчально-виховної роботи Донецького обласного дитячо-молодіжного центру Аліна Сорокіна веде мову про актуальні напрями для написання грантових заявок-2017
Участь у цих заходах давала змогу відвідувачам отримати певні практичні навички. Так, наприклад, учасники Start me Up отримали не лише знання щодо організації проекту, а написали цілі, обмеження та припущення для власних проектів, публічно їх доповіли, отримали консультацію та настанови щодо подальшої роботи від тренера. Зважаючи, що ця майстерня тривала чотири години замість заявлених трьох, певні результати встигли отримати усі її учасники.
Генеральний директор Центру бізнес-технологій «Pro Business Center» Олексій Кошелєв розповідає про життєвий цикл проекту (майстерня Start me Up)
Особливим форматом став Відкритий діалог – своєрідний круглий стіл за участю значної найбільшої у заході кількості експертів та учасників.
Одночасно із спеціалізованими майстер класами проводилися майстер класи творчі. Так, на «Абетці вишиванки» майстриня розповідала про сакральні геометричні таємниці, заховані у вишитих орнаментах та візерунках. Кожен бажаючий міг розробити для себе індивідуальний рисунок за датою народження, іменем, родом.
«Секрети гончарства» розкривали секрети ліплення та декору з червоної глини; також під керівництвом майстра тут можна було створити власний виріб.
Кераміка, яку виготовляють на Донбасі, широко відома як в Україні, так і за кордоном
Ключовою метою виставки була презентація досягнень підприємців регіону, створення підґрунтя для розвитку бізнесу учасників. Як уже зазначалося, свої здобутки з гордістю презентували 50 підприємств Донецької області. Задля стійкішого ефекту презентації було здійснено в декількох форматах: оформлення стендів, виставок-продажів, історій успіху та навіть fashion show місцевих виробників одягу.
Мрії про впровадження та розвиток альтернативної енергетики на Донеччині вже давно перетворилися на реальність
Показ моделей шкільного одягу місцевих виробників
Заступник голови ДонОДА Ігор Стокоз вивчає роботу сконструйованих у Донецькій області 3D принтерів
Виставка стала дійсно яскравим заходом. І, зважаючи на кількість та цікавість відвідувачів, можна сподіватися, що результатом її стане реальне покращення бізнес-клімату в регіоні.