Дослідження в аналітичних центрах: розробка власного дослідження та аналіз якісних даних

12–13 березня 2019 р. у м. Київ відбувався семінар на тему «Дослідження в аналітичних центрах: розробка власного дослідження та аналіз якісних даних».

Його учасниками стали 15 молодих дослідників (ць), що працюють в українських науково-дослідних інститутах та аналітичних центрах, відібраних за результатами конкурсу. Однією з них стала с.н.с. Інституту Анастасія Токунова.

Семінар проводився в рамках проекту «Платформа для аналітики та міжкультурної комунікації» (PAIC), спрямований на підвищення професійного досвіду серед українських аналітичних центрів, створення синергії між німецькими та українськими аналітичними центрами та передача знань про події в Україні до Німеччини. PAIC проводиться eспівпраці з Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва (DIF, Київ) та ініціативи з розвитку дослідницьких центрів та досліджень, Think Twice UA (Київ), і підтримується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини.

Під час семінару учасники сфокусувалися на розробці власного дизайну досліджень та ролі якісних методів у науковій діяльності. Протягом першої частини семінару учасники вивчали, як окреслити добре продуману дослідницьку пропозицію. Протягом другого дня науковці вдосконалили свої знання щодо різних видів якісних методів збору даних, обговорили професійні наукові стандарти і ознайомилися зі специфічними методами аналізу даних та використання цифрових інструментів у процесі аналізу. Також було презентовано програмне забезпечення для збирання, організації та роботи із дослідницькими ресурсами (у тому числі вільне для використання).

8

В обидва дні значна кількість уваги приділялася не лише теорії, але і практиці. Так, у перший день учасники мали змогу проаналізувати дослідницькі пропозиції як відомих аналітичних центрів, так і один одного, взяти участь у груповій роботі та попрацювати над помилками під контролем спікерки. У другий день кожен із учасників мав пройти своєрідну «лабораторну роботу» зі створення та наповнення власного профілю у програмах організації наукових джерел, та знайти «свою» програму для проведення кількісного та якісного аналізу.